Άλλο ασυδοσία, άλλο ελευθερία... Στη χώρα μας, δυστυχώς, έχουμε την εκπληκτική ικανότητα να μπερδεύουμε αυτές τις δύο έννοιες κατά το πώς μας βολεύει! Έτσι έγινε και με το πανεπιστημιακό άσυλο, λοιπόν. Ένας θεσμός με ιερή, συμβολική, ιστορική ή και συναισθηματική σημασία καταργείται. Αναρωτιέστε ακόμη γιατί; Μα, φυσικά, διότι ΚΑΙ σε αυτήν την περίπτωση καταφέραμε να τον ισοπεδώσουμε και να το διαστρεβλώσουμε σε ένα καταφύγιο παρανομίας. Η χρήση έγινε κατάχρηση. Και όταν ακούω αυτούς που με παχυλά λόγια μιλάνε για την ανάγκη να διατηρηθεί το άσυλο γιατί είναι η βάση των κοινωνικών αγώνων και της ελευθερίας διακίνησης των ιδεών, εγώ αναρωτιέμαι για το τί νουμερο είναι οι παρωπίδες που φορούν: Για ποια ελεύθερη διακίνηση μιλάνε, όταν όχι τις ιδέες μας, αλλά ούτε τους ίδιους τους εαυτούς μας δεν μπορούμε να μετακινήσουμε με ασφάλεια μετά τη δύση του ηλίου στους δρόμους της πανεπιστημιούπολης; Αποτύχαμε, Κύριοι. Παραδεχτείτε το. Δεν ήταν αρκετές αυτές οι δεκαετίες για να βρούμε τρόπους να περιφρουρήσουμε και να διαφυλάξουμε το άσυλό μας; Όχι μόνο από τους μπάτσους. Αλλά και από κάθε στοιχείο που πάει να το προσβάλλει. Έχετε σκεφτεί ποτέ το πόσο πολύ προσβάλλεται το άσυλο από την κομματικοποίηση και την ύπαρξη παρατάξεων - φερεφώνων; Είναι ο πιο εύκολος, ανώδυνος και υπόγειος τρόπος για τα κόμματα και το κράτος να ελέγχουν την " ελεύθερη διακίνηση ιδεών". Οι κοινωνικοί σας αγώνες περιορίζονται στους προεκλογικούς σας καφέδες και τηλέφωνα. Ας μη γελιόμαστε. Α ναι. Να μην το ξεχάσω και σας αδικήσω! Σας αφαιρούν και το δικαίωμα να τα κάνετε πλακάκια με τους υποψηφίους για την πρυτανεία και να "κάνετε τα κουμάντα σας".
Ελληνικό πανεπιστήμιο (ορισμός): Ο ναός της ασυδοσίας, οικογενειοκρατίας, ανοργανωσιάς, λαμογιάς, βύσματος - εκδοτήριο πτυχίων ανεργίας.
Και όλα αυτά σε μια χώρα που έθεσε τα θεμέλια των επιστημών, γραμμάτων και τεχνών. Αχ Ελλάδα σ'αγαπώ και βαθιά σ' ευχαριστώ, γιατί μ' έμαθες και ΞΕΡΩ.
12 comments:
Ναι εντάξει καλά όλα αυτά αλλά αυτά είναι η αφορμή,η πραγματική αιτία είναι το ότι κάποιοι έχουν βαλθεί να μεταφέρουν αυτήν την ασυδοσία που λες στο απρόσωπο πλέον κεφάλαιο στους πραγματικούς γνωστούς-αγνώστους(όχι αυτούς που αναφέρουν στα κανάλια της τηλεόρασης).Έτσι από την οικογενειοκρατία που λες θα περάσουμε στην απροσωποκρατία(τουλάχιστον τις οικογένειες τις ξέραμε).Τους νέους δεν θα τους γνωρίζουμε καν.
Τώρα για το φόβο ας μην γινόμαστε τρομολάγνοι..έχω βρεθεί αρκετές φορές στα πανεπιστήμια βράδυ και δεν είναι τόσο ''τρομακτικά''.Αυτό είναι ένα γενικότερο πρόβλημα της εποχής και των σύγχρονων καταστάσεων της ζωής και δεν έχει να κάνει με το άσυλο.Έξω από το άσυλο είναι πιο επικίνδυνα.Εγώ ξέρω ότι όλα τα εγκλήματα γίνανε και γίνονται πάντα έξω από τα πανεπιστήμια,μέσα γίνονται αμελητέα πράγματα.
Με λίγα λόγια δεν είναι λογική όταν κάτι δε λειτουργεί σωστά να το καταργούμε..με αυτήν την λογική θα έπρεπε να καταργήσουμε και το Ε.Σ.Υ ή να το δώσουμε και αυτό στα χέρια των πολυεθνικών..ή να καταργήσουμε την ελληνική επικράτεια και την ελληνική κυβέρνηση και να παραδώσουμε το έδαφος της χώρας και την κυβέρνηση σε ένα αμερικανικοευρωπαικό επιτελείο διακυβέρνησης.. ουσιαστικά αυτό γίνεται με το ξεπούλημα των κρατικών και εθνικών οργανισμών και θεσμών...
Δεν ξέρω τί λες για οικογενειοκρατία και απροσωποκρατία. Εγώ πάντως λέω ΝΑΙ στην αξιοκρατία.
Ε όχι και δεν ξέρεις τι λέω..αν σκεφτείς λίγο αυτά που έγραψα θα καταλάβεις πολύ καλά τι λέω.Τι θα πει αξιοκρατία;;To ζήτημα Τ.Lily είναι σύνθετο,δεν έιναι τόσο ρηχό,δεν έχει να κάνει με την αξιοκρατία μόνο.Όχι να μένουμε σ'αυτό που μας συμφέρει μόνο.
Και για να καταλάβω δηλαδή,την αξιοκρατία ποιος θα την επιμελείται,οι πολυεθνικές;;Και εγώ ΝΑΙ λέω στην αξιοκρατία,λέω ΟΧΙ όμως στην
1)κατάργηση του ασύλου.
2)στο ξεπούλημα των εθνικών οργανισμών.
3)ξεπούλημα δημοσίων επιχειρήσεων.
4)οικονομική υποθήκη της χώρας.
5)υπονόμευση της ελευθερίας στο όνομα της ασφάλειας.
Eπειδή κάτι έγινε και μου το έσβησε ξαναγράφω...
Ε όχι και δεν ξέρεις τι λέω...αν σκεφτείς λίγο αυτά που έγραψα θα καταλάβεις πολύ καλά τι λέω.Τι θα πει αξιοκρατία;;Δεν είναι τόσο ρηχό το ζήτημα,είναι πολύ πιο σύνθετο,μη μένουμε μόνο σε αυτό που μας συμφέρει.Δεν έχει να κάνει μόνο με την αξιοκρατία.Και δηλαδή για να καταλάβω την αξιοκρατία ποιος θα την επιμελείται και με ποιον τρόπο;;Aν μου βρεις τους υγιείς επιμελητές της θα το δεχτώ.Και εγώ λέω ΝΑΙ στην αξιοκρατία,λέω ΟΧΙ όμως
1)στην κατάργηση του ασύλου.
2)στο ξεπούλημα των εθνικών οργανισμών.
3)στο ξεπούλημα των δημοσίων επιχειρήσεων.
4)στην οικονομική υποθήκη της χώρας.
5)στην υπονόμευση της ελευθερίας στο όνομα της ασφάλειας.
και μη μου πεις τι σχέση έχουν αυτά,αλυσίδα είναι...
Πρίν πεις "όχι" στα παραπάνω θα ήταν περισσότερο ορθό να σκεφτείς πρώτα ποιο σκοπό εξυπηρετούν. Εάν δεν με απατά η μνήμη μου το άσυλο δημιουργήθηκε για να προστατέψει την ελεύθερη διακίνηση ιδεών. Δεν είναι, το λιγότερο, υποκριτικό να λέμε σε καιρό Δημοκρατίας συνεχίζει να εξυπηρετεί αυτό το σκοπό; Εκτός και εάν έξω από τα πανεπιστήμια δεν υπάρχει ελεύθερη διακίνηση ιδεών... Δεν εξυπηρετεί τίποτα, εκτός από καταφύγιο για όσους κάνουν οτι βλέπουμε να γίνεται κάθε Νοέμβριο. Σαν Έλληνας πολίτης θέλω αυτούς που πληρώνω για την ασφάλεια μου να έχουν πρόσβαση όπου έχω πρόσβαση και εγώ. Θα μου πείς, «Ρε σύ, η πρυτανεία μπορεί να ζητήσει την άρση του ασύλου όταν χρειάζεται».
Δυστυχώς όμως, τα ασπόνδυλα που είναι επικεφαλής, δεν το κάνουν για να μη χάσουν την εμπιστοσύνη που απολαμβάνουν από το εκλογικό τους σώμα... "Όχι" λοιπόν; Δεν είναι ότι δεν δουλεύει σωστά. Είναι οτι απλά έχει στρεβλωθεί προς όφελος μερικών, και έχει καταντήσει σάπιο μέχρι αηδίας. Σε αυτή τι περίπτωση, το καταργείς γιατί δεν έχει κανένα νόημα να ύπαρξης
Όσο για το ξεπούλημα δημοσίων επιχειρήσεων/οργανισμών, πρέπει να καταλάβουμε οτι είμαστε όλοι μέτοχοι. Είναι δηλαδή μια επιχείρηση που μας ανήκει. Εάν ο οποιοσδήποτε ρίχνει λεφτά σε μια επιχείρηση που δεν του παράγει τίποτα, στο τέλος, τι πρέπει να κάνει; Ή θα συνεχίσει να χάνει τα λεφτά του ή θα αναγκαστεί να πουλήσει. Προσωπικά προτιμώ το δεύτερο, μπας και προσλάβουμε κανένα γιατρό/δάσκαλο/ερευνητή παραπάνω ώστε να διοχετευτούν τα λεφτά εκεί που πρέπει.. στο συμφέρων ΟΛΩΝ μας.
Στο τέταρτο στοιχείο συμφωνώ.
Όσο για το πέμπτο, δεν ζητώ την υπονόμευση της ελευθερίας στο όνομα της ασφάλειας... Απαιτώ όμως το περιορισμό της ασυδοσίας που περιορίζει την δικιά μου ελευθερία (και των άλλων). Και αν θέλεις ένα απτό παράδειγμα δεν έχεις παρά να κοιτάξεις την δυσκολία στην μετακίνηση των ατόμων με κινητικές δυσκολίες επειδή κάποιος ήταν "ελεύθερος" να παρκάρει στην ράμπα που οδηγεί από το το πεζοδρόμιο στο δρόμο.
Άντε και καλή μας μέρα!
NoobsaiBot, ακούγεται εντελώς οξύμωρο όταν λες " κι εγώ λέω ΝΑΙ στην αξιοκρατία" αλλά παραπάνω αναφέρεις ότι προτιμάς τον πατέρα, τον ξάδερφο ή το θείο του υποψήφιου λέκτορα να αποφασίζουν για το αν θα πάρει τη θέση αυτός ή κάποιος άλλος που πιθανότατα να έχει τα ίδια ή και περισσότερα προσόντα. Αυτό πιο πολύ σαν ολιγαρχία ή "αριστοκρατία" μου φαίνεται, παρά σαν δημοκρατία. Όποιος έχει το όνομα, δηλαδή, έχει και τη χάρη; Αυτό μου λες; Θα συμφωνήσω ότι στο θέμα των εξωτερικών διοικητών ελάχιστες διευκρινήσεις έχουν δοθεί και ένα από τα σοβαρά μειονεκτήματα όχι μόνο αυτο, αλλά οποιαδήποτε νόμου είναι να μη θεσπίζονται κριτήρια. Ο νόμος έχει λάθη, έχει πολλά "στο φλου", αλλά αυτό που αναγνωρίζω είναι ότι κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, ώστε σιγά σιγά να σπάσει η κλίκα που έχουν δημιουργήσει στα πανεπιστήμια. Και ναι, να αξιολογείται ο κάθε καθηγητής. Και ναι, αν δεν επιτελεί σωστά το έργο του να τίθεται υπό επιτήρηση. Και ναι, αν συνεχίζεται αυτό, να πέφτει σε βαθμίδα.
Επίσης, αν κι εσύ διάβαζες σωστά αυτά που έγραψα για το άσυλο, θα καταλάβαινες ότι δεν το καταδικάζω σα θεσμό. Ίσα ίσα το σέβομαι. Αλλά καταδίκασα όλους αυτούς που διαστρέβλωσαν την πραγματική του σημασία, ώστε να εξυπηρετήσουν κάποιοι προσωπικά συμφέροντα (βλέπε το παράδειγμα με τα "ασπόνδυλα" που χρησιμοποίησε ο Mr. No Consequence Man) ή άλλοι να εκτονώσουν προσωπικές αδυναμίες και ψυχολογικά προβλήματα σπάζοντας και καταστρέφοντας την πανεπιστημιακή περιουσία (γνωστοί άγνωστοι) ή κάποιοι άλλοι με το να στήνουν τις σκηνές τους έξω από το πανεπιστημιακό νοσοκομείο και όλος ο δρόμος μπροστά να μυρίζει σα δημόσια ουρητήρια από τις κακές συνθήκες υγιεινής (και σε παρακαλώ, μην εκλάβεις ως ρατσιστικό αυτό που λέω, γιατί δεν είμαι ρατσίστρια - αλλά το πανεπιστήμιο δεν είναι χώρος για να γίνει καταυλισμός Αθίγγανων) ή κάποιοι άλλοι να παίρνουν τη δόση τους σχεδόν μπροστά σου... κ.ο.κ.
Είμαστε τέτοιος κωλολαός, ΝοοbSaibot, που δεν μας αξίζουν αγαθά, όπως το άσυλο. Γιατί πολύ απλά είμαστε ΑΝΙΚΑΝΟΙ να τα διαφυλάξουμε. Το να μιλάμε ουτοπικά και να γράφουμε εκθεσούλες ιδεών για τον περιορισμό της ελευθερίας στο όνομα της ασφάλειας δεν διορθώνει το παρόν πρόβλημα. Όλα αυτά που γράφεις είναι πολύ ωραία, αλλά δεν βλέπω να προτείνεις κάτι ουσιαστικό για την επίλυση του προβλήματος. Γιατί απλά αυτό ξέρουμε να κάνουμε όλοι μας από μικροί. Να διαμαρτυρόμαστε, χωρίς όμως να έχουμε να αντιπροτείνουμε λύσεις σοβαρές και ουσιαστικές (κλασικό χαρακτηριστικό των κομμάτων της αριστεράς, που ενώ με ελκύει η ιδεολογία τους στα χαρτιά, πάντα με κούραζε η αιώνια διαμαρτυρία χωρίς ουσιαστικά να προτείνουν κάτι λειτουργικό και εφαρμόσιμο).
Αν θες απάντησέ μου και σε αυτό το τελευταίο: Ποιο το νόημα των καταλήψεων ΤΩΡΑ; Μετά την ψήφιση του νόμου; Το νομοσχέδιο αυτό νομίζω είχε ανακοινωθεί από Απρίλιο. Ή μήπως ήταν δύσκολο να αφήσουμε τις ξαπλώστρες της παραλίας το καλοκαίρι και αποφασίσαμε να κλείσουμε τις σχολές ΑΦΟΥ η Διαμαντοπούλου, πονηρή όντας, κατάφερε να τελειώσει τη διαδικασία το καλοκαίρι;
Αλλά θα μου πεις, ζητάω πολλά: Ζητάω από τους Έλληνες να ξεφύγουν από το βόλεμα. Δε γίνεται αυτό, το ξέρω.Είναι ιός που έχει ενσωματωθεί στο DNA μας. Και κάθε φορά που γίνεται κάτι που μας ξεβολεύει (βλ. συντεχνίες ταξιτζίδων, φορτηγατζήδων, φαρμακοποιών) εμείς διαμαρτυρόμαστε!
Mr Νο Consequence Man, θα με βρεις απόλυτα σύμφωνη σ'αυτά που λες...τόσο που δε χρειάζεται καν να σχολιάσω. Και αναρωτιέμαι... φταίει το ζώδιο;Χεχεχ...
Mr No Consequence Man,εγώ πάλι αυτούς που πληρώνω για την ασφάλειά μου δεν θέλω να έχουν πρόσβαση όπου έχω εγώ.Να μπούνε και στο σπίτι μας σιγά σιγά ε;;καλό δεν θα ήταν κι αυτό;δε θα είχε κι αυτό τα θετικά του;;δε θα μειωνόταν η εγκληματικότητα;(σοβαρά τώρα,δεν αστειεύομαι)
Για τις δημόσιες επιχειρήσεις ποιός σου είπε ότι αυτοί που θα τις αγοράσουν θα αγωνιστούν για το συμφέρον ΟΛΩΝ μας;;δηλαδή αυτό το συμπέρασμα πως εξάγεται για να το καταλάβω..διαφωνώ ριζικά με αυτήν την οικονομική λογική και θεωρώ ότι όσο πιο απρόσωπο είναι το κεφάλαιο τόσο πιο σάπιο είναι το σύστημα..
Για το άσυλο επιμένω το ότι αποτύχαμε δεν σημαίνει ότι είναι λύση η κατάργησή του,τουλάχιστον για μένα δεν είναι...στα άλλα συμφωνώ.
Τ.Lily,μην λες πράγματα τα οποία δεν έχω πει εγώ...δεν είπα ότι τους προτιμώ,είπα ότι οι άλλοι οι άγνωστοι που ακόμα δεν τους έχουμε δει(εσύ τους ξέρεις;) θα είναι χειρότεροι.Για μένα ο νόμος έχει την λάθος κατεύθυνση ώστε να σπάσει η κλίκα που έχει δημιουργηθεί και να γίνει μια νέα κλίκα κεφαλαιούχων.
Τώρα για τα ναρκωτικά και τους αθίγγανους τι να σου πω μάλλον βλέπουμε διαφορετικά τη ζωή..εμένα πάλι δεν με πειράζουν,τη βλέπω συνολικά τη ζωή.Το πρόβλημα δεν έχει να κάνει με το άσυλο..στους δρόμους ξέρεις πόσο περισσότεροι είναι αυτοί που παίρνουν τη δόση τους;Εγώ μιλάω ουτοπικά κι εσύ υποθετικά..για να βγάλεις συμπεράσματα περπάτα πρώτα νύχτα όλους τους δρόμους,κάντο συχνά μέχρι αργά,πήγαινε στους καταυλισμούς που βρίσκονται έξω από το πανεπιστήμιο και μετά βγάλε συμπεράσματα.Δηλαδή αν καθαρίσουμε το πανεπιστήμιο και μεταφέρουμε το πρόβλημα αλλού,τι έγινε πετύχαμε;σκέψου πιο σφαιρικά.
Ε βέβαια μας κουράζει η διαμαρτυρία των αριστερών που τουλάχιστον έχουν ωραίες ιδέες όπως λες αλλά δεν μας κουράζουν αυτοί που κυβέρνησαν και κυβερνούν και προσβάλλουν την ίδια μας την ύπαρξη.Τ.Lily την αριστερά δεν μπορείς να την κρίνεις γιατί πολύ απλά δεν κυβέρνησε την Ελλάδα,τώρα δικαιωματικά και υποχρεωτικά πρέπει να κρίνονται όσοι την κυβερνήσαν.
Γιατί να σου απαντήσω στο τελευταίο;δήλωσα ποτέ ότι είμαι υπερ της κατάληψης;Και αυτήν την στιγμή είσαι έξω από τον χορό..καλά κάνουν και διαμαρτύρονται οι συντεχνίες..όταν αύριο μεθαύριο θα κινδυνέψουν τα δικά σου συμφέροντα ως εργαζόμενη θα σε δω..
Η τάση προς υπερβολή είναι κατι που μας χαρακτηρίζει. Συχνά μιλάμε με τα συναισθήματά μας και τείνουμε να παραβλέπουμε τα λογικά επιχειρήματα.
Μιας και αναφέρθηκε το θέμα τις ασφάλειας (κοινώς την αστυνομία) ίσως δεν θα έπρεπε να παραλείψω τις διαφορές που έχει το επιχείρημά μου από το δικό σου.. αυτό έγινε γιατί το θεώρησα αυτονόητο. Επειδή όμως δεν έγινε αντιληπτό επίτρεψέ μου να επεκταθώ. Η διαφορά της οικίας απο το το πανεπιστήμιο είναι οτι η οικία είναι χώρος ιδιωτικός. Εκεί θεωρούμαι ασφαλής γιατί έχω λάβει μερικά μέτρα. Και εάν κινδυνέψω ποτέ, τότε προσκαλώ την αστυνομία να βοηθήσει (χωρίς να σκεφτώ εαν θα προσβάλω την εκλογική μου βάση). Έαν θέλει αυτή να μπει στο σπίτι μου μπορεί πάλι να το κάνει με την έκδοση ενός εντάλματος. Όταν κυκλοφορώ όμως στο δρόμο, και δη σε χώρο που συντηρώ με τους φόρους που πληρώνω (εγώ και οι άλλοι), θέλω η αρχή που είναι υπεύθυνη για την τάξη στους δρόμους να έχει πρόσβαση. Θέλω ο κάθε κάφρος ο οποίος σπάει τα μάρμαρα του δρόμου και τα ρίχνει για να καταστρέψει περιουσίες άλλων να μη έχει κάπου να κρυφτεί. Απαιτώ να εφαρμοστεί ο νόμος που έχει θεσπιστεί για την προστασία της δημόσιας περιουσίας/ασφάλειας χωρίς την λογική του «φτου ελευθερία» για αυτόν που τον παραβιάζει.
Για το επιχείρημα των δημοσίων επιχειρήσεων σε παρακαλώ διάβασε τι είπα ξανά. Η μάλλον άσε καλύτερα να το επαναλάβω. Είπα πως τα λεφτά που θα δοθούν από την πώληση μιας δημόσιας επιχείρησης, μπορεί να τα χρησιμοποιήσει το δημόσιο προς το συμφέρων όλων μας. Τα αγαθά όπως υγεία/παιδεία πρέπει να είναι διαθέσιμα σε όλους τους νόμιμους πολίτες της χώρας.
Δεν κατάλαβα, Noobsaibot; Γιατί το επάγγελμα τον ταξιτζήδων και των φορτηγατζήδων να είναι κλειστό; Γιατί η άδεια για να ανοίξεις φαρμακείο να πηγαίνει από πατέρα σε γιο όταν το φαρμακείο είναι ουσιαστικά μια επιχείρηση σαν όλες τις άλλες; Όταν ανοίγουν τα επαγγέλματα ενισχύεται η ανταγωνιστικότητα και αυτό γίνεται προς συμφέρον ΤΟΥ ΛΑΟΥ. Θα σου πω ένα παράδειγμα.Μέσα σε 2-3 χρόνια από εκεί που πλήρωνα 13 ευρώ από κέντρο Θεσνικης - Σίνδο για ταξί, τώρα φτάνω να πληρώνω 24 - 25. Και δεν καταλαβαίνω γιατί ενώ όλοι οι άλλοι πρέπει να αγωνίζονται για να βγάλουν το ψωμί τους σε μια κοινωνία ελεύθερου ανταγωνισμού, αυτοί να είναι "προνομιούχοι". Για να μην παραλείψω ότι οι περισσότεροι από δαύτους "εντελώς τυχαία" κάπως, κάπου, κάποτε απέκτησαν αδειούλες για ταξί πριν από εκλογές και με ρουσφέτι.
Αν κάποιος κατακρίνει και καταδικάζει τις τωρινές και προηγούμενες κυβερνήσεις αυτή είμαι εγώ. Παρολαυτά, δε θα φοβηθώ να ομολογήσω ότι ο ρόλος της αριστεράς στην αντιπολίτευση ήταν ότι μέχρι τώρα διαμαρτύρονταν "εκ του ασφαλούς" και ποτέ δεν ήταν ικανοί να συμμετέχουν σε γενναίες αποφάσεις. Τους σιχάθηκα όλους, Noobsaibot. Αλλά επειδή όλα αυτά ξεφεύγουν από το αρχικό μου θέμα που είναι η κατάργηση του ασύλου, θα σου πω ότι οι ευκαιρίες δόθηκαν πολλάκις στους πρυτάνεις να αποδείξουν ότι μπορούν να προστατεύσουν το άσυλο. Και πιο το αποτέλεμα; Το ελληνικό παν/μιο έχει γίνει ένα μπουρδέλο.
Και όσον αφορά τη δυστυχία που υπάρχει στους δρόμους, πίστεψε με, κι εγώ περπατάω και την βλέπω. Και δεν είμαι της άποψης του Έλληνα "να έχω το σπίτι μου καθαρό και από εκεί και πέρα δε με νοιάζει". Δεν αποστρέφω το βλέμμα στη δυστυχία. Και δεν είμαι βουτυρόπαιδο ή ξιπασμένη, αν αυτό υπονοείς. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει το πανεπιστήμιο να γίνει καταυλισμός και ελεύθερη κατασκήνωση. Πόσο μάλλον, σαν γιατρός δες το, πόσο κακές συνθήκες υγιεινής δημιουργεί αυτό και μάλιστα μπροστά σε δημόσιο νοσοκομείο (η υγεία είναι δημόσιο αγαθό, μην το ξεχνάς). Και όσον αφορά τους ναρκομανείς. Ο χώρος του παν/μίου δε δίνει λύση στο πρόβλημα των ανθρώπων. Και αν αναρωτιέσαι γιατί οι κυβερνήσεις δεν παίρνουν ουσιαστικά μέτρα για να τους βοηθήσουν είναι διότι τους συμφέρει να απευθύνονται σε έναν λαό μαστουρωμένο και εξαρτημένο. Σε καμία περίπτωση δεν υποστηρίζω ένα κράτος "αστυνόμευσης", αν αυτό υποψιάζεσαι.Και ούτε στο σπίτι μου θέλω να μπουν. Στα ξένα πανεπιστήμια, όμως, που δεν υπάρχει κάτι τέτοιο, δε διακινούνται ιδέες; Μια χαρά τους είδα τους Άγγλους να διαμαρτύρονται όταν ανακοινώθηκε η αύξηση των διδάκτρων.Όπως και τους Γάλλους. Και τους Ισπανούς. Στην εποχή του Ίντερνετ είναι τρελό να λες ότι οι ιδέες δεν μπορούν να διακινηθούν ελεύθερα και ότι πρέπει να υπάρχει το άσυλο για να γίνει αυτό. (το κίνημα των αγανακτισμένων δε χρειάστηκε κανένα άσυλο για να δημιουργηθεί και να επεκταθεί...)
Mr No Consequence Man,κατάλαβα πολύ καλά τι λες...και σου ξαναλέω δεν συμφωνώ με αυτήν την οικονομική λογική που αναφέρεις.Και δεν καταλαβαίνω γιατί αναφέρετε μόνο τα θετικά ενός μέτρου ή αλλαγής;αρνητικά δεν έχει;τα σκεφτήκατε ή θεωρείτε ότι δεν έχει;Ίσως πρέπει να τα ζυγίζουμε για να παίρνουμε σαφή θέση.
Τ.Lily,δεν υπονοώ τίποτα,πολύ εριστικοί οι χαρακτηρισμοί σου και δεν καταλαβαίνω το λόγο.
Όχι,για την αριστερά του τόπου πρέπει να τρέφεις έναν μεγάλο σεβασμό γιατί αγωνίστηκε από τα χρόνια της εθνικής αντίστασης ακόμη για να υπάρχεις και να μιλάς ελέυθερα σήμερα εσύ..αφήστε τη διακίνηση ιδεών,δεν έχω ψευδαισθήσεις..μόνο αυτά βλέπετε;;ποιος σου λέει εσένα τώρα ας πούμε ότι τα βιβλία από του χρόνου θα είναι δωρεάν στους φοιτητές,ποιος το εγγυάται αυτό.Η κατάργησή του δεν είναι επιφανειακή υπόθεση.
Τώρα για το κωλολαός και τους σιχάθηκα θα ήθελα να σου πω κάτι...Κοίτα αυτή η ισοπεδωτική λογική είναι μια παγίδα που έπεσα κιεγώ κάποτε και σε συμβουλέυω να βγεις.Σε αυτόν τον λαό που βρίζεις κάποιοι αγωνίστηκαν και κάποιοι αγωνίζονται και σήμερα(ότι μπορεί να σημαίνει για τον καθέναν ο αγώνας έτσι),κάποιοι κρατάνε το επίπεδο πολύ ψηλά.Δεν τους έχεις γνωρίσει όλους Τ.Lily και σ'αυτόν το λαό ανήκεις κι εσύ,η οικογένειά σου,οι συγγενείς σου,οι φίλοι σου,άτομα που εκτιμάς,άτομα που συνεργάζεσαι,άτομα που θαυμάζεις,που παραδέχεσαι και σκέψου ότι αυτοί είναι μόνο ο δικός σου κύκλος(υπάρχουν και άλλοι τέτοιοι κύκλοι).Ας αφήσουμε την καραμέλα αυτήν...είναι σαν να βρίζεις όλους τους παραπάνω..Και μην ψάξεις την ευτυχία σε έναν λαό,ή σε ένα κράτος ή σε ένα πανεπιστήμιο..μέσα μας είναι αρκεί να έχουμε τη δύναμη να την ανακαλύψουμε!Γίνε το παράδειγμα και επηρέασε τους άλλους να γίνουν και αυτοί ;)
Δεν υπονόησα τίποτα για την αριστερά και τους αγώνες που έκανε ως εθνική αντίσταση. Υπονόησα για την αριστερά του τώρα. Και πίστεψε με, ο τρόπος που σκέφτομαι και δρω γενικότερα στη ζωή μου με κάνει πολύ πιο σοσιαλίστρια από πολλούς αριστερούς. Και δεν έχω διστάσει να τους ψηφίσω στο παρελθόν. Προφανώς και σε ένα λαό υπάρχουν οι εξαιρέσεις και άτομα που αξίζουν και αγωνίζονται. Αλλά να σου πω και το άλλο; Στη χώρα μας ο καθένας πιστεύει ότι είναι η εξαίρεση από τον κανόνα. Και ότι χρειάζεται και δικαιούται μια ειδική μεταχείριση. Όταν, λοιπόν, βλέπω τους γονείς μου που τόσα χρόνια έδιναν τους φόρους τους μέχρι τελευταίας δραχμής και τελευταίου ευρώ και τώρα τους κόβουν ακόμη παραπάνω, από κόπους μιας ζωής και αυτοί μου λένε: " Αν είναι να συνεισφέρω για το καλό της πατρίδας μου με αυτόν τον τρόπο, θα τα δώσω", παθαίνω πλάκα. Και μην το εκλάβεις ως κίνηση "υποταγής", αλλά ως κίνηση αλληλεγγύης για το λαό και όχι για τους πολιτικούς. Τη χώρα μου την αγαπώ και αν δεν την αγαπούσα και αδιαφορούσα, δε θα έμπαινα καν στον κόπο να τα γράψω όλα αυτά. Δεν αγαπώ όμως τη νοοτροπία αυτού του λαού. Και όσο και να μου μιλάς για εξαιρέσεις, ο κανόνας γίνεται από την πλειοψηφία.
Επίσης, φυσικά και βλέπω τα αρνητικά του νόμου, αγαπητέ Νοοbsaibot. Δεν είναι καθόλου τέλειος. Αλλά, θεωρώ ότι βαδίζει προς τη σωστή κατεύθυνση στα θέματα που αφορούν τους φοιτητές. Ακόμη και καθηγητές μας στο παν/μιο(από τους αρκετά ανοιχτόμυαλους) που είχα συζήτηση μαζί τους είναι της άποψης ότι οι αλλαγές του νόμου που αφορούν τους φοιτητές είναι σωστές. Και είναι και αυτοί υπέρ της κατάργησης του ασύλου. Τα λάθη που αφορούν τη διοίκηση, προσωπικά, δε με αφορούν ιδιαίτερα, ούτε και με απασχόλησαν ποτέ. Αλλά, σίγουρα, ο τρόπος με τον οποίο εκλέγονταν οι πρυτάνεις μέχρι τώρα (ξέρεις πολύ καλά πώς) εμένα προσωπικά με αηδίαζε. Σ'αυτό που θα με βρεις κάθετη είναι ότι πρέπει να καταργηθεί η ηλίθια ύπαρξη των παρατάξεων στα πανεπιστήμια. Τουλάχιστον, αυτών, που είναι απευθείας γραμμη - προέκταση των κομμάτων. Και, θεωρώ, ότι η κατάληψη πρέπει να γίνεται στο σωστό χρόνο. Δηλ, η αντίδραση έχει λογική βάση ΠΡΙΝ την ψήφιση ενός νόμου και όχι ΜΕΤΑ. Τώρα μόνο εμάς βλάπτει. Μόνο την εξεταστική και τη δυνατότητα να πάρουμε πτυχίο στην ώρα μας. Και η αλήθεια είναι , NoobSaibot, ότι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα όλοι να παρατείνουν τις σπουδές τους ή να αλλάζουν τα σχέδια τους επειδή κάποιοι αποφάσισαν με το έτσι θέλω να κλείσουν τη σχολή. Και σου μιλάει κάποια που έχει ψηφίσει πολλές φορές υπέρ κατάληψης. Αλλά τότε ήταν πριν απο την ψηφιση νόμων και, που κατά την άποψή μου, έβλαπταν πολύ παραπάνω το ελληνικό παν/μιο απ' ό,τι ο τωρινός. Δεν είμαι εριστική. Αλλά δεν μπορώ να μου μιλάς λες και δε βλέπω τη δυστυχία που υπάρχει έξω στους δρόμους. Γιατί έτσι μίλησες! Και στην τελική, το blog δημιουργήθηκε για να λέει ο καθένας τα πιστεύω του. Σέβομαι τις απόψεις σου, αλλά επέτρεψε μου να έχω τις δικές μου και να τις υπερασπίζομαι!
Λοιπόν Τ.Lily,δεν νομίζω ότι φάνηκε πουθενά ότι δεν σου επιτρέπω να έχεις και να υπερασπίζεσαι τις απόψεις σου.Το να αυτοχαρακτηρίζεσαι και να κατηγορείς για υπόνειες δεν είναι απόψεις,είναι φιλονικία.Ούτε και η ισοπέδωση είναι άποψη.Προσπαθούσα να σου εξηγήσω ότι η εξαθλίωση και η εγκληματικότητα δεν έχει καμία σχέση με το άσυλο και τα πανεπιστήμια,είναι κοινωνικό φαινόμενο.Και για μένα είναι το εμφανέστατο αποτέλεσμα του καπιταλιστικού συστήματος!Και επειδή δε μου αρέσει να μασάω τα λόγια μου είμαι κατά αυτού στη ψυχή,στη συνείδηση και στο μυαλό μου.
Τώρα για την κατάληψη και το έτσι θέλω,σε παρακαλώ δε μπορείς να λες ότι έγινε με το έτσι θέλω...έγινε νόμιμη ψηφοφορία.Είναι σαν να λέω εγώ ρε αυτή η κυβέρνηση(η τωρινή) μας κυβερνα με το έτσι θέλω,πήρε την κυβέρνηση με το έτσι θέλω.Νομίζεις ότι λες κάτι διαφορετικό;
Tώρα για τα τελευταία που σου έγραψα ελπίζω να τα κατάλαβες.Αυτού του είδους η κριτική δεν έχει κανένα όφελος και είναι πλασματική..δεν είναι στο DNA μας,είναι στο χέρι μας να αλλάξουμε τον κανόνα.
Για τον νόμο θα δούμε Τ.Lily ακόμη δεν εφαρμόστηκε..Και αν είναι να ''αναβαθμιστούν'' τα πανεπιστήμια και να μπορούν να σπουδάζουν μόνο οι οικονομικά ευκατάστατοι,αυτή θα είναι η πραγματική μεγάλη αποτυχία,αυτή θα είναι η πραγματική υποβάθμιση της παιδείας και της εκπαίδευσης!
Post a Comment